Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Poradniki Nieodebrana przesyłka – co się dzieje, gdy nie odbierzemy paczki?

Nieodebrana przesyłka – co się dzieje, gdy nie odbierzemy paczki?

...

Nieodebrana przesyłka – co się dzieje, gdy nie odbierzemy paczki?

Aleksandra Goławska   •   21.03.2024   •   6 min czytania

Co robić, jeśli nie odbierzemy przesyłki?

Przede wszystkim, jeśli spodziewamy się, że nie będziemy mogli odebrać paczki, to warto przedłużyć termin odbioru. Można to zrobić poprzez kontakt z wybraną firmą kurierską. Jeśli przegapiliśmy termin odbioru, to również warto skontaktować się z przewoźnikiem.

Zazwyczaj po nieudanej próbie dostarczenia przesyłki kurier dzwoni od odbiorcy. Nie jest to jednak jego obowiązek. Jeśli mamy do niego numer, to warto się z nim skontaktować. Być może znajduje się wciąż w okolicy i ma ze sobą naszą paczkę.

Kurierzy najczęściej drugiego dnia dokonują ponownej próby doręczenia paczki. Zdarza się też tak, że nasza przesyłka trafia do lokalnego punktu obsługi. Możemy ją odebrać, zanim wyruszy w drogę powrotną.

Jeśli nie odebraliśmy paczki, to powinniśmy skontaktować się z firmą kurierską albo bezpośrednio z kurierem. Im mniej czasu minie od nieudanej próby doręczenia do naszej próby kontaktu, tym większa szansa, że paczkę jeszcze odbierzemy. Jeśli będziemy czekać zbyt długo, nasza przesyłka wróci do nadawcy.

Nieodebrana paczka za pobraniem

Sytuacja jest podobna jak w przypadku paczki niepobraniowej. Prawdopodobnie kurier będzie się z nami próbował skontaktować, a kolejnego dnia dokona ponownej próby doręczenia przesyłki. Jeśli paczki nie odbierzemy, to wróci ona do nadawcy.

Odbiorca ma jednak obowiązek zapłaty za przesyłkę. Nadawca może żądać zapłaty za zawartość paczki, a także za przesyłkę, zwrot przesyłki, magazynowanie towaru. Dotyczy to w szczególności tych sytuacji, w których zawarte w paczce przedmioty uległy zepsuciu albo nie nadają się do powszechnej sprzedaży, bo były robione na zamówienie. Za brak odebrania paczki i zapłaty za nią można ponieść konsekwencje. Sprzedawca może zgłosić sprawę do sądu.

Inaczej jest, jeśli wcześniej uda nam się odstąpić od umowy. Musimy to jednak zrobić, zanim kurier będzie nam próbował doręczyć paczkę. Nie możemy tego zrobić po pierwszej nieudanej próbie doręczenia.

Nieodebrana paczka kurierska InPost

W przypadku nieodebrania paczki InPost, kurier dokona ponownej próby jej doręczenia następnego dnia roboczego. Po drugiej nieudanej próbie przesyłka zostanie przesłana do nadawcy. O wszystkich krokach zostaniemy poinformowani mailowo.

Nieodebrana przesyłka z Paczkomatu

Jak wygląda sytuacja w przypadku nieodebrania przesyłki z Paczkomatu? Przede wszystkim, jeśli wiemy, że nie zdążymy odebrać paczki z automatu paczkowego, to możemy przedłużyć termin odbioru. InPost stosuje system powiadomień, które minimalizują ryzyko zapomnienia o przesyłce. Gdy dociera ona na miejsce, to otrzymujemy powiadomienie na skrzynkę e-mail, w wiadomości SMS oraz w aplikacji (rzecz jasna, jeśli jej używamy). Paczkę możemy odebrać w ciągu 48 godzin od dostarczenia jej do Paczkomatu. Czasem zdarza się, że automat jest przepełniony. W takiej sytuacji przesyłka trafia do tymczasowego Paczkomatu, który znajduje się nie dalej niż 2 km od Paczkomatu docelowego. Na odebranie paczki z tymczasowego Paczkomatu mamy jeden dzień roboczy. Potem będziemy mogli ją odebrać z Paczkomatu docelowego przez kolejne 48 godzin. Automaty paczkowe InPost są o tyle wygodne, że można z nich skorzystać każdego dnia, o każdej porze. Nie ważne, czy to niedziela, czy święto, czy dzień, czy noc. Co się stanie, jeśli jednak nie odbierzemy naszej paczki w terminie? Pracownik InPost wyjmie ją z Paczkomatu i zawiezie do oddziału. Stamtąd wyruszy ona w drogę powrotną do nadawcy.

Co w przypadku nieodebranej przesyłki DHL?

W jaki sposób firma DHL podchodzi do sytuacji, w której paczka nie zostanie odebrana przez odbiorcę?

Jeśli przesyłka nie zostanie odebrana, to kurier dokona ponownej próby jej doręczenia. Potem paczkę będzie można odebrać osobiście w ciągu 7 dni kalendarzowych w Punkcie Obsługi Klienta. Po upływie 7 dni zostanie ona odesłana do nadawcy. Istnieje możliwość przekierowania paczki. W przypadku nieodebrania przesyłki w ciągu 10 dni kalendarzowych od jej przekierowania zostanie ona odesłana do nadawcy.

Nieodebranie paczki DPD

Nieodebrana przesyłka kurierska będzie czekała na nas 3 dni w punkcie obsługi. Jeśli nie odbierzemy jej po upływie tego czasu, to wróci do nadawcy. Koszt przesyłki oraz jej zwrotu będzie musiał pokryć nadawca.

Brak możliwości odbioru paczki GSL

Jeśli paczka nie zostanie skutecznie doręczona, kurier zostawi awizo. Kolejnego dnia roboczego dokona ponownej próby doręczenia przesyłki. Spróbuje też skontaktować się z odbiorcą.

Paczkę można przekierować do punktu Szybkiej Paczki, a także pod inny adres. Istnieje możliwość przekierowania paczki np. do sąsiada, o ile wyrazi on zgodę na jej odbiór.

Nieodebrana paczka trafia do filii, a z niej po upływie 6 dni roboczych zostanie odesłana do nadawcy.

Gdzie trafiają nieodebrane paczki?

Standardową procedurą jest odsyłanie nieodebranych paczek do nadawcy. Nie dzieje się to jednak tego samego dnia, kiedy nie zostaną odebrane. Każda z firm posiada swoją własną politykę i regulamin. Najczęściej jednak kurier dokonuje powtórnej próby doręczenia, a gdy ona się nie powiedzie, paczka czeka na nas w wyznaczonym punkcie przez kilka dni. Dopiero potem paczka wraca do nadawcy.

Kurierzy często próbują skontaktować się z odbiorcą. Nie jest to jednak ich obowiązek. Jeśli paczka nie została odebrana, a w telefonie pojawiły się połączenia od nieznanego numeru, to z dużym prawdopodobieństwem pochodzą one od kuriera. Warto się z nim skontaktować i ustalić sposób oraz czas odbioru przesyłki.

Niedoręczone paczki często trafiają na jakiś czas do wyznaczonego punktu odbioru/filii. W tym miejscu odbiorca może je odebrać. Jeśli paczka nie została odebrana od kuriera, to warto skontaktować się z biurem obsługi klienta danej firmy kurierskiej  – w nim uzyskamy dokładne i aktualne informacje o losie przesyłki.

Jeśli wiemy wcześniej, że paczki nie zdołamy odebrać pod pierwotnym docelowym adresem, to najlepiej jest ją przekierować. Wtedy kurier dostarczy ją do innego miejsca. W przypadku Paczkomatów możliwe jest przedłużenie czasu oczekiwania paczki. Wiążę się to jednak z dodatkowymi opłatami.

Zadbaj o odbiór przesyłki. Sprawdź, gdzie jest Twoja paczka z epaka.pl

W przypadku dostawy przesyłek warto mieć rękę na pulsie i sprawdzać, gdzie aktualnie się znajdują i kiedy możemy się ich spodziewać. To pozwoli zmniejszyć ryzyko wystąpienia sytuacji, w której kurier nie zastanie nas w domu.

Niezależnie od wybranej firmy kurierskiej, paczkę możemy śledzić w serwisie epaka.pl. Wystarczy wejść na naszą  stronę lub włączyć naszą aplikację mobilną i wpisać numer śledzenia przesyłki. To bardzo wygodne rozwiązanie, bo nie musimy wybierać konkretnego przewoźnika i szukać informacji na jego stronie. W ten sposób oszczędzamy niezwykle cenny czas.

W razie wszelkich wątpliwości można też skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Da się to zrobić telefoniczne, za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej lub też za pośrednictwem aplikacji mobilnej dostępnej na smartfonach. Nasz pracownik poprosi o numer śledzenia przesyłki, a po jego otrzymaniu udzieli wszelkich informacji dotyczących losu przesyłki oraz odpowie na inne pytania związane z kwestią dostawy.

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.


Zawsze aktywne
Funkcjonalne

Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania zawartości koszyka lub zapamiętywania danych logowania.


Nieaktywne
Śledzenie i wydajność

Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.


Nieaktywne
Targeting i reklama

Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.


Przetwarzanie danych przez Google Adevertising Products odbywa się zgodnie z Polityką Prywatności i Warunkami korzystania z usług Google (Kliknij tutaj)

Nieaktywne
Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.